sobota, 7 lipca 2012

Drive, Daniel H.Pink

GeeCON 2012 dawno za nami. Listę wykładów i pdf'y ze slajdami można znaleźć tutaj. Natomiast tu sukcesywnie wrzucane są nagrania z poszczególnych prezentacji.

Wczoraj wysłuchałam GeeCON 2012: Bruce Eckel - Reinventing Business. Nazwisko prelegenta brzmiało  znajomo, twarz też jakaś nieobca... No tak, Thinking in Java.

Moją uwagę w szczególności przykuło jedno zdanie: There is a book, I think a really important book, called Drive, written by Dan Pink. Wyjaśnił, że opowiada o motywacji i o tym, na jak zaskakująco błednych założeniach opierają się współczesne sposoby zarządzania.

To brzmiało zdecydowanie znajomo. Spędziłam dobry kwadrans najpierw przetrząsając dysk, a później zamęczając Google'a pytaniami  o Drive. Na próżno. Dopiero nagłe olśnienie sprawiło, że wstałam od komputera, podeszłam do biblioteczki i wyciągnełam z niej białą książkę z czerwonym grzbietem, zatytułowaną: Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację.

Jest to książka, którą jakiś czas temu znalazłam przeglądając zasoby Empiku, i która po szybkim przekartkowaniu zdołała mnie zainteresować. Przeczytałam ją do połowy. Zachwyciłam się uwagami prezentowanymi w pierwszych rozdziałach. Straciłam entuzjazm po kolejnych, ale być może przedwcześnie  (otwierając ją teraz na losowej stronie, trafiłam na nazwisko Csikszentmihalyi - znów zapowiada się obiecująco).

Polecam najlepsze streszczenie, jakie mogę sobie wyobrazić: RSA Animate - Drive: The surprising truth about what motivates us.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz